Host

Thomas%20F.%20Kortholm

fredag den 27. juni 2014

Funky Fredag - Hangout om musik, HICE og ETIKontakt (Dansk)


Jeg vil gerne chatte lidt om, hvilken musik og meditations guides, der kan bruges til HICE [Human Initiated Contact Experience]. Der er mange måder, at bruge lyde og musik på i forbindelse med HICE meditation, ligesom der er forskellige måder, hvorpå man kan forsøge at skabe kontakt.
Jeg føler som musiker, at måden hvorpå kommunikationen foregår via bevistheden, minder meget om den kommunikation man f.eks. oplever, hvis man jammer, altså improviserer frit sammen med de andre. Når man jammer, foregår kommunikationen i "real time" med intuitiv fornemmelse for musikken, alle på samme tid. Det svarer lidt til, at alle taler samtidigt og forstår det hele, selvom der bliver snakket i munden på hinanden.

Den kommunikation der foregår via tale og skrift osv., kan slet ikke fungere på den måde. Man skal nødvendigvis skiftes til at tale mens de andre lytter, og så skal de svare osv. Dette involverer hele tiden vores bevidsthed, der skal bruges aktivt, for at kunne følge samtalen etc. Selvom det ikke føles sådan, er vores bevidste tanker faktisk ½ sekund bagefter virkeligheden, hvilket i mange tilfælde kan være et problem. Man kan ihvertfald ikke improvisere/jamme, hvis man er ½ sekund bagefter hele tiden.

Denne intuitive kommunikation findes også i sportens verden, og i vores hverdag, bliver vi også nogen gange mindet om dette ½ sekunds forsinkelse, nemlig når man reagerer instinktivt på noget i ens omgivelser, uden at tænke først. Ved ulykker hører man tit, at reaktionerne er automatiske, og nogen folk føler, at de ser sig selv udefra, og alt går i slowmotion. Jeg har selv dyrket offpiste skiløb, der med ret ekstreme forhold ikke tillader ½ sekunds forsinkelse. Man lader bare kroppen gøre det den kan intuitivt, og følger flowet.

Nå, tilbage til musikken og guides til HICE. Jeg har taget et stykke musik, som et eksempel på hvorledes man kan lave musikken mere blød og rolig. Dette foregår ved, at man sænker frekvensen lidt på musikken, så kammertonen A, sættes til 432 Hz i stedet for den gængse på 440Hz. Stykket er komponeret i 432Hz af Brian T Collins, "Spiral of Now".



Der er flere gode grunde til, at lave musikken med en 432Hz stemning/tuning, og jeg er også selv blevet ret interesseret, og er ved at ændre mine melodier til 432Hz, for at se hvordan det går, og jeg vil også forsøge, at skrive nyt materiale i 432Hz. Jeg er ikke nogen ekspert på området, men ifølge sagkyndige musikere og de der forsker i det [Cymatics], er 432Hz matematisk set i overenstemmelse med mønstrene i universet.

Vil du vide mere, så er der et par fine artikler [på engelsk], der begge går meget mere i dybden angående musikken, lyd osv.

The Importance Of 432 Hz Music [af Brian T Collins - Omega 432]

Here's Why You Should Convert Your Music To 432 Hz [Elina St-Onge - Collective Evolution]

Her er et billede af forskellen i vibrationerne i vand mellem 440 Hz og 432 Hz, der på fornem vis illustrerer forskellene. [Kilde: Collective Evolution/Elina St-Onge]



Jeg vil til slut lige tilføje de meditations guides, som jeg selv bruger, både til HICE meditation, men også mine daglige meditationer, der mere er en form for træning af teknikken, og for at stresse af.

Jeg starter som regel roligt op, med at slappe af og trække vejret frit og dybt. I mens lytter jeg til chakra balancerende toner, fra Tao Winds på youtube. Det er en god måde, at komme i en afslappet stemning.



Herefter er det fri meditation til musik, eller guidede meditationer, jeg mest bruger til hverdag.

For mig er Alan Watts guidede meditationer rigtigt gode, det hjalp gevaldigt med at forstå teknikken, efter jeg begyndte med den her guidede meditation af Alan Watts, med musik [Sei He KI] af Jonathan Goldman.


Til HICE [CE-5] meditationen, startede jeg med at bruge CSETI og Stephen Greer's guidede meditation, "ET Contact; a meditation and prayer for Earth".Her er en til, lidt mere avanceret.



Det var vist det, håber vi ses i et hangout snart, hvis I ikke er med i aften.

Fred og Lys

Thomas F. Kortholm - Dansk ETIKontakt og Disclosure Gruppe.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar